Bilde 1 av Sinsenterrassen 7Bilde 2 av Sinsenterrassen 7
Digital salgsoppgave
Sinsenterrassen 7

0574 Oslo • Oslo kommune

Dette objektet er solgt!

Prisantydning

Objektet er solgt!

Strøken 3-roms selveier m/optimal planløsning | Delikat bad fra 2018 | Moderne kjøkken fra 2021 | Vv & fyring inkl |
icon

Unngå doble renteutgifter

Vis i kart
Boligtype
Leilighet
Eierform
Eierseksjon
Eierseksjon
8
Antall soverom
2 soverom
Internt bruksareal (BRA-i)
54 m²
Bruksareal (BRA)
58 m²
Eksternt bruksareal (BRA-e)
4 m²
Fellesutgifter
kr 5 333 / Mnd
Prisantydning
kr 4 590 000
Omkostninger
kr 120 550
Fellesgjeld
kr 112 313
Totalpris
kr 4 822 863
Byggeår
1935
Tomt
Eiet tomt 1831 m²
Oppdragsnummer
92240068
card-default

Siamak Ebrahimi

Eiendomsmegler MNEF / Partner
Les om Siamak
Prisantydningkr 4 590 000,-
Fellesgjeldkr 112 313,-
Dokumentavgiftkr 119 050,-
Pantattest kjøperkr 500,-
Tingl.gebyr pantedokumentkr 500,-
Tingl.gebyr skjøtekr 500,-
  
Totalpris kr 4 822 863
Eiendom
Sinsenterrassen 7, 0574 OSLO

Matrikkel
Gnr. 83 Bnr. 135 Snr. 8 i Oslo kommune

Boligtype
Leilighet

Eierform
Eierseksjon

Arealer
Totalt BRA 58 kvm består av:
- BRA-i (internt bruksareal): 54 kvm
- BRA-e (eksternt bruksareal): 4 kvm

Areal
Primærrom: 54 kvm, Bruksareal: 58 kvm, BRA-i: 54 kvm , BRA-e: 4 kvm
Vedlagte plantegninger er ikke målbare. Oppgitte arealer er hentet fra tilstandsrapport. Eventuelle betegnelser på rom er angitt ut fra faktisk bruk, uavhengig av hva som er godkjent hos bygningsmyndighetene.

Antall soverom
2

Byggeår
1935

Tomt
Eiet tomt 1831 kvm

Prisantydning
4 590 000

Tilstandsrapport
Takstmann: Robert Wilhelmsen Takstdato: 05.04.24

Andel fellesgjeld/Fellesformue
Andel fellesgjeld: kr. 112 313,- pr.
Andel fellesformue kr. 0,-

Totalpris inkl. omkostninger
kr 4 590 000,- (Prisantydning)
kr 112 313,- (Andel av fellesgjeld)
--------------------------------------------------------
kr 4 702 313,- (Pris inkl. fellesgjeld)

Omkostninger:
kr 500,- (Pantattest kjøper)
kr 500,- (Tingl.gebyr pantedokument)
kr 500,- (Tingl.gebyr skjøte)
kr 119 050,- (Dokumentavgift)
--------------------------------------------------------
kr 120 550,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 4 822 863,- (Totalpris inkl omkostninger)

Felleskostnad
Kr. 5 333,- pr. mnd.

Eier
Amira Hodzic Nedim Hodzic

Parkering
Sameiet har 15 parkeringsplasser som leis ut etter venteliste. Pris pt. kr. 600,- pr. måned + et registreringsgebyr.
Seksjonseiere som ønsker å leie parkeringsplass kan melde fra til styret som vedlikeholder liste over hvem som disponerer parkeringsplassene og venteliste. Ventetid må påregnes.

Gateparkering etter gjeldende bestemmelser.

Beboerparkering etter gjeldende bestemmelser for området.
Følgende priser gjelder for beboerparkering for 2024 i indre by:
Bensinbil, dieselbil, hybridbil, ladbar hybridbil: 5950 kroner for ett år
El-bil: 2000 kroner for ett år
Motorsykkel og moped: 2975 kroner for ett år
El-motorsykkel og el-moped: 1000 kroner for ett år

Det tas forbehold om prisendring. For mer informasjon, se Oslo kommune sine hjemmesider: https://www.oslo.kommune.no/gate-transport-og-parkering/parkering/beboerparkering/beboerparkering-for-privatpersoner/

Beliggenhet
Kort vei til offentlig kommunikasjon som buss og trikk i Trondheimsveien og T-bane på Sinsen som er tilknyttet den nye T-baneringen som gir kort reisevei til Oslo sentrum, HiOA, UiO og BI Nydalen. 31 bussen går for øvrig 24 timer i døgnet til/fra byen. Ta bussen opp til Årvoll - her ligger Grefsenkollen Alpinsenter og inngangsportalen til friluftsparadiset Lillomarka. Flybussen går også fra Trondheimsveien (Rosenhoff) to ganger i timen.

Flere rekreasjonsområder som for eksempel Torshovdalen kun tre minutters gange fra leiligheten, mens Torshovparken, Sofienbergparken og Botanisk Hage også ligger en liten gåtur unna.

Grünerløkka og Torshov med sitt pulserende byliv er innen gangavstand. Her har du et meget godt utvalg av caféer, butikker, spisesteder og mye annet. For de treningsglade finnes det både Fresh Fitness, Bare Trening og SATS i nærområdet. Det er også kort avstand til Storo Storsenter med en rekke butikker, dagligvare, vinmonopol, bank, apotek, frisør m.m.

Tomt
Eiet tomt, 1831 kvm

Adkomst
Det vil bli skiltet med EIE visningsskilt på oppsatte fellesvisninger.
Se vedlagt kartskisse i annonsen. Ved å trykke på kartet får du enkelt tilgang til en spesifisert reiserute fra ønsket startsted til den aktuelle boligen.

Skole/barnehage
Dersom skole- og barnehagetilbud er av betydning for handelen, må interessenten selv sjekke dette med barnehagekontor og skolekontor for det aktuelle området.

Inneholder
Det totale bruksarealet fordeler seg som følger:

BRA 58 m²
- BRA-i 54 m²: (Entré/gang, bad, 2 soverom, stue og kjøkken)
- BRA-e 4 m²: (Kjellerbod)

Det gjøres særskilt oppmerksom på at bod som er medtatt som BRA-e og i totalt BRA ligger på fellesareal, men disponeres av denne leiligheten.

Vedlagte plantegninger er ikke målbare, og oppgitte arealer er hentet fra vedlagte tilstandsrapport. Arealene er beregnet og angitt med utgangspunkt i NS 3940:23. Eventuelle betegnelser på rom er angitt ut fra den faktiske bruken, uavhengig av hva som er godkjent hos bygningsmyndighetene.

Byggemåte
Hovedbærekonstruksjon i betong. Yttervegger oppført i teglstein. Flatt tak tekket med papp/membran. Vinduer med isolerglass. Felles trappegang med trapp i støpt terrazzo.
 Informasjon om byggemåte er hentet fra tilstandsrapport.

Følgende har fått tilstandsgrad 2 (TG-2) i tilstandsrapport:
Vinduer og dører
Vinduene er datert 2001. Entredør med ukjent alder. Normal elde og slitasje, alder tatt i betraktning.
Punktering er påregnelig som følge av vanlig slitasje.
TG-2 gis grunnet elde og slitasje.

Etasjeskille og gulv på grunn
Etasjeskiller fremstår i normal forventet stand på bakgrunn av visuelle observasjoner og bruk av niveleringsutstyr. Det er ikke registrert forhold som tyder på svekkelser i konstruksjonen. Skjevheter og ujevnheter ble registrert.
Lokalt avvik er målt opp til 12 mm. Totalt avvik er målt opp til 18 mm.
Oppgitte skjevheter gis TG-2.

Kjøkken - Oppsummering av avtrekk
Avtrekk med kullfiltervifte gis TG-2 (ref. NS3600).

Elektrisk
Det elektriske anlegget er ikke vurdert da dette ligger utenfor takstmannens kompetansefelt. Dersom ytterligere gjennomgang av det elektriske anlegget ønskes, anbefales en eltakst.
TG-2 gis grunnet manglende dokumentasjon på el-anlegget, samt manglende el-kontroll de siste 5 år.

Anbefalte tiltak: Det anbefales en utvidet el-kontroll.

Vannbåren varme
Anlegget er ikke vurdert av takstmann grunnet manglende kompetanse. Ingen lekkasjer ble observert/registrert på befaringsdagen.
Radiatorer og røropplegg gis TG-2 grunnet alder.

Ventilasjon
Ventilering er ikke tilfredsstillende.
Oppgitte avvik gis TG-2.

Anbefalte tiltak: Bedring av ventilasjon.

Våtrom: Bad/Vaskerom - Oppsummering av ventilasjon
TG-2 er satt pga naturlig avtrekk selv om løsningen tilfredsstiller forskriften ved byggeåret.

Øvrig: Radon
Det er ikke utført radonmålinger i boligen.
Oppgitt avvik gis TG-2 (ref. NS3600).

Anbefalte tiltak: Det anbefales å utføre målinger for å kartlegge radonkonsentrasjon i boligen.

For ytterligere informasjon se tilstandsrapport som ligger vedlagt. Det er viktig at interessenter setter seg grundig inn i rapporten. Som kjøper anses man kjent med de opplysninger som tydelig gis i en offentlig godkjent tilstandsrapport. Interessenter oppfordres til å kontakte bygningssakyndig ved eventuelle bygningstekniske spørsmål.

Sammendrag selgers egenerklæringsskjema:
2. Kjenner du til om det er utført arbeid på bad/våtrom? Hvis nei, gå til punkt 3.
Ja, kun faglært. Firmanavn: Oslo byggentreprenør.
Redegjør for hva som ble gjort av hvem og når: nytt bad og soilrør i 2018.

2.1 Ble tettesjikt/membran/sluk oppgradert/fornyet?
Ja. Firmanavn: Oslo byggentreprenør.
Redegjør for hva som ble gjort av hvem og når: 2018.

2.2 Foreligger det dokumentasjon på arbeidene?
Ja. dokumentasjon kan fremskaffes (Oslo Byggentreprenør ).

4. Kjenner du til om det er/har vært utført arbeid/kontroll på vann/avløp?
Ja, kun faglært. Firmanavn: Oslo byggentreprenør.
Redegjør for hva som ble gjort av hvem og når: 2018.

28. Kjenner du til om det er/har vært sopp/råteskader/insekter/skadedyr i sameiet/laget/selskapet som f.eks. rotter, mus, maur eller lignende?
Ja. Det ble i 2022 oppdaget kakerlakker i en annen leilighet i samme oppgang. Dette ble fjernet av Anticimex, og det har ikke vært noen flere tilfeller siden. Skadedyr ble aldri oppdaget i vår leilighet.

Bruksareal
Bruksareal: 58 kvm

Standard
For den utfyllende tekniske standard for øvrig, henvises det til vedlagte tilstandsrapport.

Ferdigattest / midlertidig brukstillatelse
Det foreligger ferdigattest datert 1937 som omhandler våningshus Sinsenterrassen 1-9.

Elektrisk anlegg
Det gjøres oppmerksom på at en tilstandsrapport kun inneholder en forenklet kontroll av det elektriske anlegget.
Det fremgår av selgers egenerklæring/den bygningskyndiges tilstandsrapport at det mangler/ikke er fremlagt samsvarserklæring (er) for hele/deler av det elektriske anlegget.

Oppvarming
Fjernvarmeanlegg med radiatorer.
Gulvvarme på bad.

Energimerking
Energiattest med energimerke Oppvarmingskarakter Grønn - Energikarakter G

Kommunale avgifter
Det gjøres oppmerksom på at det kan forekomme variasjoner i avgiftene som følge av forbruk og eventuelle endringer i gebyrer/avgifter.

Eiendomsskatt
Det er eiendomsskatt i Oslo kommune. Bunnfradraget i Oslo er i 2024 på inntil 4,7 millioner kroner for bolig og fritidsboliger. Skattesatsen er 2,8 promille av eiendomsskattegrunnlaget. For mer informasjon se: https://www.oslo.kommune.no/skatt-og-naring/skatt-og-avgift/eiendomsskatt/hvor-mye-skal-du-betale-i-eiendomsskatt/. Faktura for eiendomsskatt sendes den som er registrert eier av eiendommen på faktureringstidspunktet. Ved eierskifte må kjøper og selger gjøre opp betalingen av eiendomsskatten seg imellom.

Fordeling felleskostnader
Fellesutgifter: kr 5 333,- pr.mnd.
Betjening andel fellesgjeld, internett, drift, felles bygningsforsikring, dugnad, kommunale avgifter, forretningsførsel, vedlikeholdsfond

Herav;
Felleskostnader drift: 3462,-
Dugnadstillegg: 50,-
Reduksjon avdrag IN-lån: -416,-
Reduksjon renter IN-lån: -713,-
Avdrag IN-lån: 802,-
Renter IN-lån: 1377,-
Avsetning vedlikeholdsfond: 506,-
Internett: 265,-

Renter og avdrag på fellesgjelden reguleres månedlig i henhold til gjeldende rente i banken. Det sendes ikke ut spesielt varsel ved endring av lånekostnadene.

Styreleder opplyser at sameiet har en vedlikeholdsplan, men at det pt. ikke foreligger noen konkrete planer om økning av fellesgjeld eller felleskostnader. Det gjøres oppmerksom på at vedlikehold, tiltak fra eierseksjonssameiet etc. kan medføre en økning i felleskostnadene og fellesgjeld.
Det er normalt at det foretas en årlig indeksregulering av felleskostnadene.

Boligsameiet er sikret mot tap av felleskostnader i Klare Finans AS. Boligsameiet er, etter gjeldende bestemmelser fastsatt av finansieringsselskapet, sikret mot tap som følge av at en seksjonseier unnlater å betale sine felleskostnader. Avtalen om sikring er gyldig til avtalen sies opp av en av partene. Oppsigelsesfrist er 1. desember med gyldighet fra førstkommende årsskifte.

Faste løpende kostnader
Kjøper/ny eier må etter overtakelse dekke bl.a. egne felleskostnader, eget strømforbruk, innboforsikring samt andre valgfrie tilleggstjenester. Dette kan/vil variere fra inngåtte avtaler og forbruk.

Spesifikasjon av fellesgjeld
Spesifikasjon av lån:
Lånenummer: 12135847362, DNB Bank ASA
Annuitetslån, 4 terminer per år.
Rentesats per 26.03.2024: 7.2% pa.
Antall terminer til innfrielse: 56.9998
Saldo per 26.03.2024: 7 233 316
Andel av saldo: 112 313
Første termin: 30.03.2018Første avdrag: 30.06.2018 ( siste termin 28.02.2038 )

Sum andel fellesgjeld kr. 112 313,- følger seksjonen.

IN-ordning: Det er anledning til å nedbetale på lånet den 15. mars og 15. september, forutsatt flytende rente. Usbl må kontaktes senest to uker før nedbetaling.

Overnevnte informasjon er hentet fra forretningsfører.

Årsregnskap
Sameiet har et positivt årsresultat for 2022 på kr. 1 045 705.

Forsikring med polisenummer
If Skadeforsikring NUF Polisenummer: SP1336839

Formuesverdi
Formuesverdi for inntektsåret 2022: Som primærbolig Kr. 1 265 921,- Som sekundærbolig Kr. 4 810 498,-

Sameie
Sameie: Boligsameiet Sinsenterrassen 1-9, Orgnr: 971284412

Sameiet består av 40 boligseksjoner og 1 næringsseksjon.
Alle seksjonene, med unntak av seksjon nummer 1 (Kjellerrommet) og seksjon nummer 10 skal kun tjene som bolig. Seksjon nummer 10 kan drives som tannlegekontor.

-Sameiets hjemmeside: https://www.sinsenterrassen1-9.no/
-Sameiet har en serviceavtale med Andenæs om rørleggertjenester.
-Vaktmester for sameiet er Fra vaktmesteren. Kontakt med vaktmester skal gå via styret.
-Sameiet har en kollektiv avtale om internett (grunnpakke) med Telia som betales via husleien.
-Alle dører i fellesarealer låses opp med enten nøkkelbrikke eller app på telefon.
-Vaskeriet er i kjelleren i oppgang 3, inngang fra bakgården. Det er en egen nøkkel for tilgang til vaskeriet. Denne nøkkelen kan anskaffes mot en avgift på 50 kroner per måned. Kontakt styret for å få nøkkel.
-Seksjonseier plikter å skaffe skilt til postkasse. Klistrelapper, bruk av tusj eller tilsvarende er ikke tillatt.

Informasjon fra styret:
Sameiet har en vedlikeholdsplan som ikke har vært revidert av det nye styret. Styreleder opplyser videre at det ikke er noen umiddelbare planer om oppstart av prosjekter. Styret har et vedlikeholdsfond som alle betaler inn til månedlig.
Det gjøres oppmerksom på at vedlikehold og tiltak fra eierseksjonssameiet etc. kan medføre en økning i fellesgjeld og felleskostnader.

Styreleder opplyser at det på årsmøtet skal på forslag fra to seksjonseiere stemmes over hvorvidt styret skal undersøke nærmere om det er mulig å bygge balkonger. Skulle dette realiseres, vil fellesgjeld måtte øke. Styret anser mulighetene som lave pga reguleringen. Samme forslag ble nedstemt for to år siden.

Styrets arbeid 2022:
Styret har i året som gikk arbeidet mye med utskifting av vinduer og dører i bakgården, som vi hadde anbud på høsten 2021. Det har vært store utfordringer med å få godkjent utskiftingen av Byantikvaren, selv om vi la opp til samme type vinduer som til slutt ble godkjent i naboblokken. Byantikvaren ville ikke godkjenne bytte av dørene mot bakgården med identiske kopier, så dette ble vi nødt til å ta ut. Vi fikk til slutt godkjenning i juli på søknaden som ble sendt inn i november. Vinduene ble byttet ut på slutten av året og vi har nå alle vinduer oppe på en tilstand som gjør at vi kan utføre en samlet utskifting av alle vinduer om ca. 20 år.

Som vedtatt på årsmøtet i fjor utførte vi utskifting av låser i sameiet med nye digitale låser som låses opp med brikke eller fra mobil. Etter litt småting i oppstarten har dette fungert bra og det blir spennende å se hvilke nye tjenester og muligheter dette kan gi oss fremover.

Av annet arbeid har vi montert en sykkelrampe i trappen opp fra oppgang 1 til bakgården, slik at det er enklere å komme inn og ut der med sykkel.

Det ble på årsmøte 2023 vedtatt følgende endringer i husordensreglene:
-Seksjonseier plikter å skaffe skilt til postkasse. Klistrelapper, bruk av tusj eller tilsvarende er ikke tillatt.
-Trenger du nye nøkkelbrikker til inngangsdører, boddører og søppelrom, vennligst henvend deg til styret. Hvis nøkkelbrikke er mistet, må dette rapporteres til styret, slik at tilgang kan fjernes.

Utført vedlikehold i sameiet:
2022       Bygning: Pusset og malt rekkverk balkonger
2022       Bygning: Nye låser med nøkkelbrikke og app
2021       Bygning: Byttet ekspansjonskar for varmeanlegget
2020       Dører og vinduer: Pussing og oljing av inngangsdører foran
2020       Uteområde: Ny hekk
2020       Uteområde: Maling av søppelskuret
2020       Elektro: Nye lys i oppganger, boder og ute
2019       Oppganger: Montering av sykkelstativ i kjellere
2019       Elektro: Nye lys i kjellere
2018       Oppganger: Nytt callinganlegg
2018       Brann: Montering av brannslukningsapparater i fellesarealer
2018       Bygning:                Rens av avtrekkskanaler, montering av vifter på taket
2018       VVS: Bytte av soilrør og vannrør badestammer og kjøkkenstammer, rørfornying av bunnledning, nye bad
2016       Brann: Montering av Get Safe brannvarslere i fellesarealer
2015       Oppganger: Nye postkasser
2015       Oppganger: Oppussing oppganger
2014       Dører og vinduer: Nye vinduer trappeoppganger, bytte eller maling av vinduer til leiligheter
2014       Bygning: Rehabilitering av takgesimser. Gamle beslag rivet skader utbedret, armering beskyttet og nye beslag satt på plass.
2014       Dører og vinduer: Vask, rens, slip og maling/oljing inngangsdører foran og bak
2012       Elektro: Oppgradering trappelys
2012       Dører og vinduer: Nye låser dører fra bakgård
2008       Uteområder: Oppussing av bakgård, satt opp søppelskur
2008       Bygning: Oppussing av fasade
2000       Bygning: Bytte av takpapp
1996       Dører og vinduer: Bytte av dører til leiligheter og kjellere
1996       Dører og vinduer: Bytte av balkongdører

Forretningsfører
Boligbyggelaget Usbl.

Styregodkjenning
Det er ikke krav til styregodkjenning av ny eier.

Tekniske installasjoner
TV-tuner følger ikke med objektet, da det følger abonnementet til eier.

Dyrehold
Det er generelt forbud mot dyrehold, men styret kan gi dispensasjon. Det må søkes om styrets tillatelse til dyrehold. På grunn av rottefare må fugler ikke mates fra leiligheten eller friarealene. Hundeekskrementer fra eget dyrehold må plukkes opp.

Diverse
Informasjon ved oppussing av leiligheter:
-Sluk på bad er å anse som sluttpunktet for felles rør, det er dermed ikke tillat, uten å søke tillatelse, å gjøre endringer på sluket.
-Det er ikke tillatt å gjøre endringer i noen av byggets bærende konstruksjoner. De bærende veggene i Sinsenterrassen dreier seg her om veggene mellom seksjonene, trapperomsvegger, og bjelken som går igjennom stue, soverom og kjøkken, samt søyle i gang. Det er imidlertid viktig å vite at vegger kan være stabiliserende selv om de ikke er bærende. Dette har vist seg å være tilfelle ved utvidelse av baderommene i 2018, og det er her montert bjelker for å stive opp etasjeskiller. I praksis vil dette bety at seksjonseier kan fjerne ikke-bærende vegger, men seksjonseiere må imidlertid trolig betale for forsterkninger av etasjeskillet.
-Det er ikke tillat å installere egne motoriserte/mekaniske vifter på bad, kjøkken eller ut vindu.

Annet
-Integrerte hvitevarer på kjøkkenet (mikro, ovn, induksjonsplaten, oppvaskmaskin) medfølger.
-Fryseskap i gangen medfølger ikke.
-Taklampe, tv og veggfeste til tv i stuen medfølger ikke.
-Vaskemaskin medfølger ikke.

Radonmåling
Fra og med 1. januar 2014 må alle som leier ut bolig ha gjennomført radonmåling av boligen og kunne fremvise dokumentasjon på at radonnivåene er forsvarlig. Kravet gjelder alle typer utleieboliger, både de som leies ut av det offentlige, virksomheter og private, inkludert leiligheter og hybler i tilknytning til egen bolig. Også institusjoner o.l. omfattes dersom beboerne betaler leie.

Forpliktelser, rettigheter og servitutter
Kommunen har lovbestemt første prioritets pant (legalpant) i eiendommen for eventuelle ubetalte kommunale skatte- og avgiftskrav. De andre sameierne/sameiet har panterett i seksjonen for felleskostnader samt andre krav som følge av sameieforholdet. Pantekravet kan ikke overstige et beløp som for den enkelte bruksenhet overstiger 2 ganger folketrygdens grunnbeløp på det tidspunkt tvangsdekning besluttes gjennomført, jf. lov om eierseksjoner § 31 første ledd. Eiendommens servitutter følger av dens grunnboksblad.  For servitutter eldre enn fradelingsdato og eventuelle arealoppføringer som kan ha betydning for denne matrikkelenhet henvises det til hovedbruket / avgivereiendommen. For festenummer gjelder henvisningen servitutter eldre enn festekontrakten. Ta kontakt med megler for mer informasjon.

Kjøper er gjort kjent med at ingen kan kjøpe eller på annen måte erverve flere enn 2 boligseksjoner i samme eierseksjonssameie, jf. lov om eierseksjoner § 23, første ledd

1958/4338-1/105  Skjønn  
22.04.1958 
Overført fra: 0301-83/135
Gjelder denne registerenheten med flere
 
1975/25934-3/105  Erklæring/avtale  
19.12.1975 
PANTERETT UTEN OPPTRINNSRETT TIL SAMEIET
FOR: NOK 5,000
MED PRIORITET ETTER 100 % AV FØRSTE KJØPESUM
Gjelder denne registerenheten med flere

Utleie
Seksjonseieren disponerer fritt over egen seksjon med de begrensningene som følger av sameieforholdet og eierseksjonsloven, jf. eierseksjonsloven § 24. Seksjonseieren kan fritt selge, pantsette og leie ut sin egen seksjon. Utleie skal meldes styret.
Korttidsutleie av hele boligseksjonen i mer enn 90 døgn årlig er ikke tillatt. Med korttidsutleie menes utleie i inntil 30 døgn sammenhengende. Grensen på 90 døgn kan fravikes i vedtektene og kan i så fall settes til mellom 60 og 120 døgn. Slik beslutning krever et flertall på minst to tredjedeler av de avgitte stemmene på årsmøtet.

Seksjonseiere er pliktig å melde inn leietakere til styret. Seksjonseier skal melde inn navn, telefonnummer utleog e-postadresse på leietake.
Seksjonseier plikter å informere leietaker om husordensreglene. Manglende oppfølging av sameiets regler kan medføre utkastelse og/eller tvangssalg.

Vei/vann/kloakk
Offentlig.
Eierseksjonssameiet er selv ansvarlig for private stikkledninger til bygningen.

Regulering
Eiendommen er regulert til bolig m.tilh. anlegg i reguleringsplan.

Pågående saker i området:
Saksnummer 201813816: Vedtak om midl. forbud mot tiltak: Plan- og bygningsetaten vedtar midlertidig forbud mot tiltak i påvente av regulering/omregulering, jf. plan- og bygningsloven§ 13-1. Plan- og bygningsetaten har etter anmodning fra Byantikvaren besluttet at hele området nedlegges midlertidig forbud mot tiltak på bakgrunn av en stadig økende takt av endringstiltak i området. Forbudet har ikke som hensikt motsette seg rehabiliteringer og mindre tiltak som er i tråd med byantikvarens føringer. Se Plan- og Bygningsetatens hjemmesider: https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/casedet.asp?direct=Y&mode=&caseno=201813816

Saksnummer 202104870: Dag Hammarskjölds vei - Riving og etablering av anlegg for vann og avløp.

Saksnummer 201312165: Hans Nielsen Hauges gate 43 - Detaljregulering - Byggemarked.
Løvenskiold Eiendom AS foreslår å regulere et område på 9,8 daa til forretning for plasskrevende varer, for å reguleringsmessig sikre dagens bruk og tillatelser for byggevareforretningen Maxbo. Planområdet er hovedsakelig regulert gjennom Kommuneplan 2015, avsatt til transformasjonsområde i indre by, dvs. område der det kan vurderes høy tetthet og sikres bymessig/arkitektonisk kvalitet . Det foreslås å regulere området til forretning for plasskrevende varer, kombinert formål gang -og sykkelvei/annen veggrunn -grøntareal, gang -og sykkelveg, annen veggrunn -grøntareal, samt trasé for jernbane. Bygget foreslås med inntil 2 etasjer og maks BRA = 4270 m². Dette tilsvarer dagens bygg, supplert med en ny mesaninetasje. I tillegg foreslås det 657 m² til utvendig lagring og 1260 m² til parkering (ca. 70 p - plasser.

Store deler av Oslo er omfattet av reguleringsplan S-4220, vedtatt 15.03.2006, revidert 12.06.2013 og 17.3.2015, "Småhusplanen". Småhusplanene er under revisjon, og i påvente av ny regulering er det også vedtatt et midlertidig tiltaksforbud på eiendommene som er omfattet av denne planen. Selv om Småhusplanen og tiltaksforbudet ikke gjelder denne eiendommen, kan det være av interesse å kjenne til revisjonen og du kan lese mer om dette her: https://www.oslo.kommune.no/slik-bygger-vi-oslo/revisjon-av-smahusplanen/

Oslo by er stadig under endring/utvikling, bygg settes opp, rehabiliteres og rives ned. Vi anbefaler derfor alle budgivere å sette seg inn i gjeldende reguleringsbestemmelser.

Overtagelse
Overtagelse etter avtale med selger.

Prisantydning, omkostninger og evt. fellesgjeld
kr 4 590 000,- (Prisantydning)
kr 112 313,- (Andel av fellesgjeld)
--------------------------------------------------------
kr 4 702 313,- (Pris inkl. fellesgjeld)

Omkostninger:
kr 500,- (Pantattest kjøper)
kr 500,- (Tingl.gebyr pantedokument)
kr 500,- (Tingl.gebyr skjøte)
kr 119 050,- (Dokumentavgift)
--------------------------------------------------------
kr 120 550,- (Omkostninger totalt ved prisantydning)
--------------------------------------------------------
kr 4 822 863,- (Totalpris inkl omkostninger)

Boligselgerforsikring
Selger har tegnet boligselgerforsikring som dekker selgers ansvar etter avhendingsloven begrenset oppad til kr. 12.000.000,-. Egenerklæringsskjema er vedlagt salgsoppgave.

Betalingsbetingelser
Fullstendig kjøpesum samt omkostninger skal være disponibelt på meglers klientkonto innen dato for overtagelse. Kjøpesummen skal innbetales fra norsk finansinstitusjon og/eller kjøpers konto i norsk finansinstitusjon. Eventuell egenkapital skal innbetales i én samlet betaling fra kjøpers egen konto i norsk finansinstitusjon.

Vederlaget
Følgende er avtalt om meglers vederlag:

Foto (Kr.5 000)
Tilstandsrapport (Kr.8 500)
Visnings-/overtagelseshonorar pr. stk. (Kr.3 000)
Provisjon (Kr.47 623)
Tilrettelegging (Kr.15 000)
Grunnpakke brl/sameie (Kr.14 500)
Markedspakke (Kr.18 900)
Oppgjør (Kr.6 000)
Totalt kr. (Kr.118 523)




Dersom handelen ikke kommer i stand eller at oppdraget sies opp har megleren krav på dekning for
påløpte timer, påløpte visninger, grunn og markedspakke samt utlegg.

Oppdragsnummer
92-24-0068

Budgivning
Eiendomsmegler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. Vi gjør oppmerksom på at det i forbrukerforhold ikke kan inngis bud med kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn dette. Hos EIE stiller vi strengere krav til frister ved budgivning enn det som følger av Forbrukerinformasjon om budgivning punkt 4, vedlagt i salgsoppgaven. Bud skal ikke ha en akseptfrist på mindre enn 30 minutter fra budet inngis. Bud med kortere akseptfrist enn 30 minutter kan bli avvist.

Eiendomsmegler har ikke ansvar for forsinkelser som skyldes tekniske feil. Akseptfristen er absolutt, det vil si at selger må akseptere budet og kjøper meddeles aksepten innen utløpet av akseptfristen. Dersom du utsetter inngivelse av bud til tett opp mot akseptfristen på et annet bud er det en reell fare for at eiendommen kan bli solgt før ditt bud kommer frem til megler og/eller megler rekker å bringe budet videre til selger. Husk alltid å ringe megler etter at du har sendt et bud eller budforhøyelse, for å forsikre deg om at budet er mottatt og kan formidles til selger. For øvrig vises det til vedlagte forbrukerinformasjon om budgivning.

Alle bud og budforhøyelser skal være skriftlig. I tillegg må legitimasjon være fremlagt, og budet skal signeres av budgiver. Eiendomsmegler kan ikke formidle bud før disse kravene er oppfylt. Vi oppfordrer til å inngi bud elektronisk, ved å trykke på "Gå til budgivning" på eiendommens hjemmeside på eie.no eller ved å trykke på knappen "Gi bud" i finn-annonsen. Ved å benytte denne tjenesten vil vilkårene om legitimasjon og signatur fra budgiver være oppfylt. Som kjøper og selger hos EIE vil du få tilsendt budjournalen etter at handel er inngått. Dette innebærer at alle bud vil bli gjort kjent for partene i den endelige kjøpsavtalen. Øvrige budgivere kan be om å få en kopi av budjournalen i anonymisert form. Det er viktig at du gjør deg kjent med all informasjon om boligen, og at du har spurt om det du eventuelt lurer på, før du legger inn et bud.

Boligkjøperpakke og boligkjøperforsikring
EIE har sammen med vår samarbeidspartner lansert et gunstig forsikringskonsept for deg som kjøper bolig gjennom EIE.

Kjøpere (ikke juridiske personer) har anledning til å tegne Boligkjøperpakken. Denne kan inkludere bl.a. husforsikring, innboforsikring, dobbel rentedekning, flytteforsikring og boligkjøperforsikring som gir deg juridisk bistand dersom du ønsker å reklamere på boligkjøpet. Kjøpere (ikke juridiske personer) kan også velge å kun tegne boligkjøperforsikring.

Boligkjøperpakken/boligkjøperforsikring må tegnes senest i forbindelse med kontraktsmøtet.

 Produktark for boligkjøperpakken og boligkjøperforsikring ligger vedlagt i salgsoppgaven. Ta kontakt med megler for ytterligere informasjon.

Lovanvendelse
Generelle bestemmelser Salgsoppgaven er basert på de opplysningene selger har gitt til megler, den bygningssakyndiges tilstandsrapport, samt opplysninger innhentet fra kommunen, Kartverket og andre tilgjengelige kilder. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene, og slike forhold kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen. Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at interessenter rådfører seg med eiendomsmegler eller egne rådgivere før det legges inn bud.

En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel. Kjøper og selgers rettigheter og plikter reguleres av avtalen mellom partene, samt informasjonen som har vært tilgjengelig for kjøperen i forbindelse med handelen. Avtalen utfylles av avhendingsloven, og det gjelder ulike avtalevilkår avhengig av om kjøper er forbrukerkjøper eller ikke. Dette er nærmere beskrevet nedenfor.

På grunn av ulike avtalevilkår kan selger vurdere bud fra en som ikke er forbruker, ulikt fra en forbrukers bud. Dersom kjøper ikke er forbruker, er selger sitt mulige mangelsansvar begrenset fordi eiendommen selges "som den er". Selger kan ikke ta «som den er» forbehold ovenfor en forbrukerkjøper. Selv et lavere bud fra en som ikke er forbruker kan foretrekkes fordi begrensningen i mulig mangelsansvar kan ha egenverdi for selger. Selger står fritt til å forkaste eller akseptere ethvert bud, og er for eksempel ikke forpliktet til å akseptere høyeste bud. Budgiver skal i budskjemaet avgi egenerklæring om budgiver er forbruker eller næringsdrivende/person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.

Forbrukerkjøp - definisjon: Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Forbruker - avtalevilkår: Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen, eller det foreligger brudd på bestemmelsene i avhendingsloven §§ 3-2 til 3-8. Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være grunnlag for mangelskrav. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut ifra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil uriktige opplysninger ikke blir rettet i tide på en tydelig måte. Boligen kan ha en mangel etter avhendingsloven § 3-3 dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk innvendig areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm.

Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr. 10 000 (egenandel).

Ikke-forbruker (næringsdrivende) - definisjon: Hvis kjøper er en juridisk person, eller en fysisk person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, vil kjøpet ikke anses som et forbrukerkjøp. Ikke-forbruker - avtalevilkår: Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen. Eiendommen selges «som den er», og selgers ansvar utover det konkret avtalte er da begrenset etter avhendingsloven § 3-9, første ledd andre setning. Avhendingsloven § 3-3 andre ledd fravikes, og hvorvidt boligens arealsvikt utgjør en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.

Hvitvasking
Eiendomsmegler er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift. Hvitvaskingsloven pålegger megler å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper. Dersom kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak, og dette medfører at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket misligholder kjøper avtalen. Dette vil kunne gi selger rettigheter etter avhendingsloven, herunder rett til å heve kjøpet og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning dersom misligholdet er vesentlig. I tilfeller der det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget må megler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i så fall ha misligholdt sine forpliktelser, og kjøper vil kunne ha krav mot selger etter avhendingslovens bestemmelser om mislighold og forsinkelse.

Dersom kundetiltak ikke lar seg gjennomføre vil EIE eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen eller foreta oppgjør.

Personvern
Som interessent, budgiver og kjøper vil dine personopplysninger bli registrert og lagret.  Som eiendomsmeglingsforetak har vi plikt til å oppbevare kontrakter og dokumenter i minst 10 år, jf. eiendomsmeglingsforskriften § 3-7 (3). Dette innebærer at mulighetene for å få slettet personopplysninger er begrenset. Du kan lese om vår behandling av personopplysninger i vår personvernerklæring på https://eie.no/eiendom/personvernerklaering

Avdeling
Sinsen og Rosenhoff Eiendomsmegling AS
EIE Sinsen
Org. nr: 922183201
Trondheimsveien 153-155
0570 Oslo
Tlf: 23 89 69 86

Ansvarlig megler
Eiendomsmegler MNEF / Partner Siamak Ebrahimi

Saksbehandlere
Siamak Ebrahimi
EIE Sinsen
Eiendomsmegler MNEF / Partner
Mob: 91 72 47 25 / E-post: se@eie.no


Sett deg godt inn objektet og les salgsoppgaven nøye før du gir bud. Du kan klikke her for å lese mer om budgivingsprosessen.

Vennligst ta kontakt med megler om budgivningen.

Valg av eiendomsmeglingsforetak skal være frivillig. Eiendomsmeglingsforetak kan ikke inngå oppdrag om eiendomsmegling dersom inngåelsen av oppdraget er satt som vilkår i avtale om annet enn eiendomsmegling, f.eks. tilbud om lån eller andre banktjenester, jf. Lov om eiendomsmegling § 6-3 (3).
Bilde 3 av Sinsenterrassen 7
For mer om objektet
Sinsenterrassen 7

Kontakt megler

Uansett hva du lurer på, svarer vi deg gjerne. Vi stiller bransjens høyeste krav til oss selv, og skreddersyr råd og løsninger for hver enkelt kunde.

Bilde av iphone som viser EIE-portalen
Få full oversikt
EIE portalen – ditt boligunivers

Du bruker en utdatert nettleser!

Internet Explorer er utdatert og ikke lenger offisielt støttet, og utgjør en stor sikkerhetsrisiko. Du bør avinstallere dette programmet og heller bruke Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Apple Safari eller andre nettlesere som oppdateres jevnlig.

Dersom du fortsetter å bruke nettsiden i Internet Explorer eller andre utdaterte nettlesere, kan du oppleve at nettsiden ser rar ut eller ikke fungerer i det hele tatt.

Les mer her: